БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ ДЛЯ 6 КЛАСУ ТЕМА: «СІМ’Я ЯК ФАКТОР ПРОФІЛАКТИКИ ВІДХИЛЕНЬ В ПОВЕДІНЦІ ДІТЕЙ» ТЕМА: ПРОФІЛАКТИКА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК (ТЮТЮНОПАЛІННЯ, ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ) У ДІТЕЙ.
Батьківські збори для 6 класу

 Пояснювальна записка

11 років – це початок підліткового віку, що припадає на навчання в 6 класі.У цьому віці відбувається різке посилення продукції полових гормонів і гормонів росту, інтенсивний фізичний і фізіологічний розвиток, зміна пропорцій тіла. Перепади судинного й м'язового тонусу викликають швидку зміну фізичного стану й настрою, емоційну нестабільність. Полова ідентифікація досягає більше високого рівня, проявляється орієнтація на зразки мужності й жіночності в поведінці, підвищується інтерес до своєї зовнішності.
         Послідовно з'являються дві особливі форми самосвідомості: почуття дорослості й «Я-концепція» (система внутрішньо погоджених уявлень про себе, образів «Я»). Підліток відкриває для себе свій внутрішній світ, він хоче зрозуміти, який він є насправді, і уявляє собі, яким він хотів би бути. Інтенсивно розвивається характер. Самооцінка часто виявляється низкою й нестійкою.
          Парадокс віку в тому, що, потребуючи підтримки батьків, підлітки мають сильне бажання бути самостійними. Найбільш несприятливі ситуації - твердий тотальний контроль при авторитарному стилі виховання й майже повна відсутність контролю. Для підлітків, як і для молодших школярів, характерна конвенціональна мораль – немає щирої моральності, й норми моралі залишаються чимсь зовнішнім. Більшість дітей дотримуються норм поведінки, щоб виправдати очікування дорослих.
          Невдачі підлітка, відсутність підтримки можуть викликати в нього неприйняття себе, відчуття власної нікчемності через нездатність виправдати очікування батьків, учителів, ровесників або свої власні. Основні страхи підлітків - страх не виправдати очікування навколишніх і страх самореалізації. Страхи викликають підвищену тривожність, що може призвести до розвитку депресії. Відхилення в поведінці дитини, нервозність, брутальність - це сигнал про страждання, крик про допомогу. Головна потреба дитини - щоб її вислухали, особливо батьки, друзі, вчителі.
     
Виходячи з вищевикладеного, пропонуємо наступні теми батьківських зборів для 6 класу:
1.     «Сім’я як фактор профілактики відхилень в поведінці дітей»  
2.     «Профілактика шкідливих звичок»






Тема:
«Сім’я як фактор профілактики відхилень в поведінці дітей»
Мета:
- Ознайомити батьків з умовами успішного виховання дітей у сім’ї.
-Допомогти пізнати себе, виробити єдину лінію у сімейному вихованні.
 
Задачі:
·         сприяти формуванню активної педагогічної позиції батьків;
·         озброїти батьків педагогічними знаннями й уміннями з питаннь виховання в сімʼї;
·         залучити батьків до активної участі у вихованні дітей.
·         через групову роботу забезпечити активну участь і взаємодію батьків між собою і вчителем.
Хід  зборів
1.     Вступне слово.
Родина – це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, совісті, правдивості, любові до всього живого. Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сім’ї. Рідна домівка – не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів.
     Виховання починається із дня народження. Перше, із чого дитина починає пізнавати світ, - це ласкава материнська усмішка, тиха колискова пісня, добрі очі, лагідні обійми. З усього цього складається перше уявлення про добро і зло.
    Виховує все: люди, речі,  явища, але на першому місці – батьки. Учити жити – це  значить  передавати  із  серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину, хто дбайливою рукою підтримує  її  перший крок,  хто  веде її за руку першою стежинкою життя.
Це мати і батько.   Тому необхідним є дотримання і здійснення єдиної лінії, єдиних вимог сім’ї і школи. Дуже важливо, щоб уся родинна атмосфера, щоденний вплив сім’ї були спрямовані до тієї ж мети, що й виховання у школі. Єдина спрямованість виховання у сім’ї та школі, єдність поставлених до дитини вимог сприятимуть успішному розв’язанню спільного завдання виховання нашого майбутнього.  Адже наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед державою. 

2.     Тест "Какой вы воспитатель?"

Предлагаемый тест, составленный французским психологом, является одновременно и упражнением, которое позволит родителям лучше разобраться в вопросах воспитания мальчиков и девочек.
Предлагается    20 вопросов, на которые нужно ответить "да" (то есть вы согласны с этим утверждением) или "нет" (вы придерживаетесь другого мнения).

1. Девочки более послушны, чем мальчики.
2. Девочки лучше относятся к природе.
3. Мальчики лучше могут оценить сложное положение и мыслят более логично.
4. Мальчики испытывают большее желание отличиться.
5. Мальчики больше одарены в математике.
6. Девочки более чувствительны к атмосфере, в которой они живут, тяжелее переносят боль, страдание.
7. Девочки умеют лучше выразить свои мысли.
8. У мальчиков лучше зрительная память, а у девочек — слуховая.
9. Мальчики лучше ориентируются в пространстве.
10. Мальчики агрессивнее.
11. Девочки менее активны.
12. Девочки более общительны, отдают предпочтение большой компании, а не узкому кругу друзей.
13. Девочки более ласковы.
14. Девочки легче попадают под чужое влияние.
15. Мальчики более предприимчивы.
16. Девочки более трусливы.
17. Девочки чаще страдают от комплекса неполноценности.
18. Девочки реже соперничают между собой.
19. Мальчикам более важно заявить о себе, продемонстрировать свои способности.
20. У мальчиков больше склонность к творческой работе, в то время как девочки лучше справляются с монотонным трудом.
Ответы
1. В раннем детстве девочки действительно более послушны.
2. Пока не установлено ничего, что давало бы повод утверждать:
девочки по своей природе больше склонны заботиться о больных и слабых животных, растениях. Разве что в возрасте 6—9 лет.
3. Это не так. Девочки могут решать сложные задачи (проблемы) не хуже мальчиков.
4. До 10—12 лет девочки развиваются быстрее (и поэтому иногда стремятся выделиться, отличиться от своих сверстников). Но позднее девочки более целенаправленны, они больше, чем мальчики, думают о будущем.
5. Девочки и мальчики одарены одинаково, все зависит от того, как мы их ориентируем, хотя считается, что в математике мальчики проявляют себя лучше. Но когда мы избавимся от этого предрассудка, то не заметим большой разницы.
6. Напротив, мальчики легче поддаются влиянию среды и поэтому сильнее переживают разлуку с родителями. Мальчики более чувствительны к боли, страданию. Они лишь внешне делают вид, что им не больно, поскольку с самого начала их учат, что мужчина не должен плакать.
7. До 10—13 лет разница незначительна, затем в большинстве случаев девочки в устном и письменном виде высказывают свои мысли более четко, чем мальчики.
8. Исследования показали, что на протяжении всей жизни эта способность у мальчиков и девочек одинакова. Если и есть разница, то только индивидуальная.
9. До наступления половой зрелости разницы нет, после этого мальчики лучше ориентируются в пространстве. С годами разница усиливается. Исключения только подтверждают правила.
10. Мальчики становятся агрессивными в самом раннем возрасте, в два — три года, когда начинает формироваться их личность.
11. Не установлена разница в активности мальчиков и девочек. Лишь в детские годы мальчики проявляют ее более шумно и очевидно (в драках, например). В то же время девочки не столь шумливы, но не менее целенаправленны.
12. Напротив, девочки предпочитают одну или не более двух подруг, а не большую компанию. Вот почему именно мальчики собираются в более крупные группы. Это положение сохраняется, и когда они вырастают, поэтому-то мальчики более склонны к коллективным играм.
13. До определенного возраста между мальчиками и девочками в этом нет разницы, и мальчики в определенный период требуют ласкового обращения.
14. Напротив, мальчики склонны скорее принимать «на веру» мнение компании, при их воспитании это надо непременно иметь в виду. Девочки обычно придерживаются своего мнения.
15. В этом качестве до определенного возраста у мальчиков и девочек нет разницы. Позднее более сообразительными и активными становятся девочки. А в период полового созревания они уступают в этом юношам. Быть может, сознательно.
16. Девочки не так трусливы на самом деле, как многим кажется. В действительности они могут быть сильнее и решительнее мальчиков, легче преодолевать страх.
17. Не больше мальчиков. Девочки лучше «вооружены» по отношению к сложным житейским ситуациям, умеют быстрее приспосабливаться.
2. Демонстрація презентації
«Вплив сім'ї на виховання дитини» (Додаток 1)

3.  Тренінг
Традиції моєї родини – часточка сімейної педагогіки.



План тренінгу

І. Вступ
Сьогодні ми з вами зібралися, щоб краще пізнати себе та своїх дітей,
ознайомитись з умовами успішного виховання у сім’ї, виробити єдину лінію у сімейному вихованні.
У цьому нам допоможуть різні завдання.

ІІ. Знайомство
Усі учасники тренінгу сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, що починається зі слів: „ Мій знак гороскопу - ..., мені властиво...”

ІІІ. Прийняття правил роботи
1)Вчитель звертається до батьків із запитанням: „ Для чого у нашому житті існують різні правила?”
Після відповідей батьків він пропонує прийняти правила роботи групи, записані на плакаті „ Правила тренінгу”:
Приходити вчасно
Добровільна участь у виконанні вправ і завдань
Говорити тільки про себе, свої переживання
Не критикувати, бути позитивним
Один говорить, усі – слухають
Обговорюють дію, а не особу
Учасники тренінгу обговорюють записані правила, складають їх останній варіант. Правила розміщують на видному місці і мають силу протягом усіх занять.

2) Очікування учасників
Учасникам роздають невеликі аркуші паперу. Вчитель просить написати на них, чого саме батьки чекають від заняття. Після цього аркуші прикріплюються на плакаті із зображенням пісочниці.


ІV Робота в групах
         Батьки поділяються на мікрогрупи по 5-6 осіб.
         Батькам пропонується сформувати основні правила сімейного виховання, записати чіткі та конкретні положення, якими повинні керуватися батьки, бабусі та дідусі, а також інші родичі, що беруть участь у вихованні дитини в сім'ї.
         Кожен із батьків, який бере участь у тренінгу, має право вносити свої пропозиції, аргументуючи їхню необхідність, наводячи приклади зі  “ своєї прак­тики ” тощо. Але будь-яке рішення приймається спільним голосуванням. Той, чиїх пропозицій буде прийнято найбільше, оголошується  “ головним фахівцем із сімейного виховання ”.
Після етапу роботи в мікрогрупах, вислуховується представник кожної із них і складається спільний список правил, до якого входять положення, що зустрілися в пропозиціях кожної мікрогрупи.
Питання для обговорення  Що дала нам робота над цією вправою?”

V. Тест „Методи родинного виховання”
Мета: Визначити психологічну атмосферу в родині учня, намітити шляхи корегування родинного виховання дитини.
Вчитель пропонує батькам відповісти на 13 запитань, обравши варіант відповіді, який найбільш співпадає з їхньою думкою.
Запитання:
Чи можете ви :
1.    У будь-який момент зупинити всі свої справи й зайнятись дитиною?
2.    Порадитись з дитиною, незважаючи на її вік.
3.    Зізнатися дитині в помилці, припущеній стосовно неї?
4.    Вибачитися перед дитиною у випадку своєї неправоти?
5.    Володіти собою й зберігати самовладання, навіть якщо вчинок дитини вивів вас із себе?
6.    Поставити себе на місце дитини?
7.    Повірити хоча б на хвилину, що ви добра фея (прекрасний принц)?
8.    Розповісти дитині повчальний випадок зі свого дитинства, що показує вас у вигідному світлі?
9.    Завжди втримуватися від уживання слів і висловів, які можуть ранити дитину?
10.    Пообіцяти дитині виконати її бажання в обмін на її гарну поведінку?
11.    Виділити дитині один день, коли вона може робити, що бажає, поводитися, як хоче, і ні в що не втручатися?
12.    Не відреагувати, якщо ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено скривдила іншу дитину?
13.    Устояти проти дитячих прохань і сліз, якщо ви впевнені, що це каприз, скороминуща примха?
Варіанти відповідей:
А – Можу й завжди
Б – Можу, але не завжди так
В – Не можу
Обробка отриманих результатів:
Підрахувати бали за наступною шкалою:
Варіант „А” – 3 бали;
Варіант „Б” – 2 бали;
Варіант „В” – 1 бал.
     Якщо ви набрали від 30 до 39 балів, виходить, дитина – найбільша цінність у вашому житті. Ви прагнете не тільки зрозуміти, але й пізнати її. Ставитеся до неї з повагою, дотримуєтесь найбільш прогресивних принципів виховання й постійної лінії поведінки. Інакше кажучи, ви дієте правильно й можете сподіватися на гарні результати.
     Сума від 16 до 30 балів: турбота про дитину – для вас питання першої важливості. Ви маєте здатності вихователя, але на практиці не завжди застосовуєте їх послідовно й цілеспрямовано. Часом, ви надто суворі, в інших випадках – надто м’які. Крім того, ви схильні до компромісів, які послаблюють виховний ефект. Вам належить серйозно замислитися над своїм підходом до виховання дитини.
     Кількість балів складає менше 16: це свідчить про те, що у вас серйозні проблеми з вихованням дитини. Вам бракує або знань, або бажання й прагнення зробити дитину особистістю, а можливо, й того, й іншого. Вам слід звернутися про допомогу до фахівців – педагогів та психологів, познайомитися з публікаціями з питань сімейного виховання.

 VІ . Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів (роздаються всім присутнім батькам)
Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів.
1.    Дорогі, батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати і бути людиною.
2.    У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені, що, коли, чому кожен із нас у ньому має робити.
3.    Мої ручки ще маленькі, не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яча.
4.    Мої почуття ще недозрілі. Прошу, будьте чутливими до моїх потреб, не нарікайте на мене цілий день.
5.    Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.
6.    Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках вчився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
7.    Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
8.    Я вчуся у вас усього: слів, інтонації голосу, манери рухатися. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть мене, будь ласка, кращого.
9.    Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному у цьому безмежному світі.
10.    Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
Любі мої, я вас дуже-дуже люблю!!!
Покажіть мені, що ви любите мене також.
( Обговорення у групах)
 - Чи можна якусь із цих заповідей вважати головною? Чому?

Підсумок
Дуже важливо, щоб уся родинна атмосфера, щоденний вплив сім’ї були спрямовані до тієї ж мети, що й виховання у школі. Єдина спрямованість виховання у сім’ї та школі, єдність поставлених до дитини вимог сприяють успішному розв’язанню спільних завдань виховання нашого майбутнього. Адже наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наші сльози, наша провина перед іншими людьми, перед державою.
 
VІ І.     Інтерактивна вправа ” Коло думок ”.
          Батьки об'єднуються  в три групи, витягують різнокольорові паперові долоні .   Групампропонується на цих долонях закінчити речення: “ Я добрий батько, бо...” (одна відповідь на долоні) і передати її іншій групі по колу.         Групи, які отримують долоні з висловлюваннями іншої групи, дописують свою пропозицію, не повторюючи думки попередньої тощо.          
 Керівник зборів  збирає ці паперові долоні та зачитує написане батьками.
VІІІ. Підведення підсумків
Вчитель разом з батькам обговорює усі види діяльності, визначає, чи здійснилися особисті очікування, пропонує батькам закінчити речення: „ Мені було..., тому, що...”
В кінці заняття вчитель пропонує батькам вдома провести діагностику особливостей сімейних стосунків. Заповнивши анкету (додаток).
Відповіді на запитання анкети дають спочатку діти, а потім – батьки. І тоді порівнюється їх думка щодо взаємовідносин у сім’ї.

Тема:
Профілактика шкідливих звичок (тютюнопаління, вживання алкоголю) у дітей.

Мета:   Переконати  батьків у необхідності обговорення та вирішення у родині питань паління та раннього алкоголізму у дітей.  
 Надати батькам можливість познайомитися з інформацією про проблеми та наслідки шкідливих звичок, зокрема у ранньому підлітковому  віці.
Дати рекомендації щодо профілактики розвитку шкідливих звичок у школярів-підлітків. 

Напередодні зборів проводиться тестування учнів. 
Тест «Закінчення речення»:
1) Паління – це …
2) Цигарка у руці – це показник …ж
3) Паління з юних років призведе до …
4) Для того, щоб кинути палити треба …
5) Алкоголізм це -…
6) Алкоголізм перетворює людину на …
7) Алкоголізм призводить до того, що…
 
На дошці – плакати з написами:
«Пияцтво – це добровільне божевілля» (Сенека)
«Від вина гине краса, вином скорочується молодість» (Горацій).
«Поцілувати жінку, що палить, все одно, що облизати попільницу (А. П. Чехов).
ХІД ЗБОРІВ 
1.Бесіда.
ЧОМУ ПІДЛІТКИ ПОЧИНАЮТЬ ПАЛИТИ,
ВЖИВАТИ АЛКОГОЛЬ?

Результати обслідувань школярів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.
1.Бажання походити на своїх друзів, знайомих,   відповідати своїй групі однолітків.
2.Бажання відчути нові приємні відчуття, про які   так багато розповідають освідчені знайомі.
3.Цікавість, прагнення випробувати себе у новій,   майже екстремальній ситуації.
4.Вплив авторитетної для підлітка людини.
5.Прагнення забутися, розслабитися, зняти напряг, неприємні відчуття.
6.Прагнення демонстративного протесту.
ЧИ ВАРТО ОБГОВОРЮВАТИ З ДИТИНОЮ
ПРОБЛЕМУ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК, ЯКЩО
ВОНИ Є У БАТЬКІВ?

ІСНУЄ ДВІ ГОЛОВНІ ПРИЧИНИ, ЧЕРЕЗ ЯКІ БАТЬКИ УХИЛЯЮТЬСЯ ВІД РОЗМОВ З ДИТИНОЮ ПРО ТЮТЮН ТА АЛКОГОЛЬ:
1- батьки вважають, що не мають права говорити    про це, адже самі палять або вживають алкоголь;
2- батьки не вважають за необхідне торкатись    цієї проблеми, тому що самі не палять і не     вживають алкоголь і гадають, що їхнього     прикладу для дитини достатньо.

Проте, на практиці буває і так, що позитивна атмосфера в родині сама по собі не виховує в дитині протидію зовнішньому впливу.Тож і в цьому випадку підлітку потрібна батьківська порада.
Що ж допоможе дитині протистояти біді?
1-внутрішній самоконтроль і визначення життєвої мети;
2-любов до батьків, бажання бути поряд з ними;
3-можливість активної участі в суспільному жит   ті ( відвідування гуртків,спортивних секцій);
4-бажання вчитися, успіхи в навчанні;
5-визнання і заохочування з боку оточуючих.

ЯК ДІЗНАТИСЯ,
 ЩО ДИТИНА ЩОСЬ  ВЖИВАЄ?
         Багато батьків побоюються того, що їхня дитина робить чимало небезпечних речей, а вони про це не підозрюють.Батьки мають обов¢язково звернути увагу на такі зміни у поведінці дитини:
1.Раптова зміна друзів.
2.Різке погіршення поведінки.
3.Зміна у харчуванні, смакових звичках.
4.Випадки забудькуваті, недоладної мови.
5.Різкі зміни настрою.
6.Повна втрата попередніх інтересів.
7.Раптові порушення координації рухів.
8.Часте згадування наркотиків, алкоголю під час
    жартів та розмов.
9.На фоні повного здоров¢я- розширені зіниці,
   почервонілі очі, кашель, нежить, блювання.

Однак бути уважним до дитини - це не значить пильно наглядати за кожним її кроком і підозрювати в усьому поганому.Це значить - любити і підтримувати її.

Превентивну роботу необхідно спрямувати передусім на неповнолітніх. Цей процес виховної діяльності потребує особливої уваги з ряду причин:
1 В цьому віці відбуваються істотні зміни в психічному житті дитини.Така зміна життєвої позиції призводить до прояву або посилення вже наявних відхилень у поведінці дитини, а також виникнення нових труднощів у пристосуванні до майбутнього шкільного життя.
2. Існує дуже обмежена кількість досліджень, які враховували б нову суспільно- політичну й соціально- економічну ситуацію в країні, що істотно впливає на завдання педагогічної діяльності, потребує нових підходів до організації виховання дітей.
   3.Великий вплив на формування особистості                дитини, на виникнення і розвиток негативних проявів у поведінці має склад сім*ї, загально освітній рівень батьків та їхні виховні позиції.
  
Тривожить поглиблення останнім часом кризи самооцінки дітей підліткового віку.Причина криється у відсутності можливості задовольнити потребу підлітка в суспільному визнанні, що в свою чергу, затримує його особистісне самовизначення.Тому підлітки тягнуться до інтимно-особистісного і стихійно –групового спілкування з однолітками ( вуличні компанії, неформальні групи, де взаємне непорозуміння підлітків із дорослими переходить в інтеграцію).
Саме в процесі стихійно- групового спілкування стійкого характеру набувають агресивність, підвищена тривожність, замкнутість тощо.
       Проблема пияцтва й алкоголізму в підлітковому віці останнім часом стала дуже актуальною.За статичними даними, до 80% дорослих, хворих на алкоголізм, почали зловживати алкоголем саме в підлітковому віці.У підлітків дуже швидко відбувається психічна деградація.Їхній інтелектуальний розвиток не відповідає вікові.

ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПІДЛІТКОМ І ДОРОСЛИМИ В КРИЗОВИЙ ДЛЯ НИХ ПЕРІОД:

1.Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його.
2.Запропонуйте свою підтримку та допомогу.
3.Поцікавтеся, що зараз найбільше турбує підлітка.
4.Упевнено спілкуйтеся з підлітком.
5.У спілкуванні з підлітком використовуйте слова, речення, які сприятимуть розвитку контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
6.У розмові з підлітком дайте йому зрозуміти, що він потрібен іншим і унікальний як особистість.
7.Недооцінка гірша, ніж переоцінка.Надихайте підлітка на високу самооцінку.Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
8.Звертайтеся по допомогу, консультацію до спеціаліста, якщо вас щось насторожило в поведінці підлітка.


 ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ БАТЬКІВ.
1.   Обговорення результатів тестування учнів класу
 (тест «Закінчи  речення»).  
2.  Обговорення ситуації.
Ситуація для обговорення.
« Прийшла до мене у службових справах дівчина, зовсім молоденька, майже підліток на вигляд. Я запросила її сісти. Вона подякувала, сіла і закурила, випустивши із рота сильний струмінь диму. Потім, поки ми розмовляли, палила рівно, спокійно, пускаючи дим кілечками. Миловидність та молодість так не в ячалися з усім цим.
Я обережно запитала:
-І давно ви палите?
- З восьмого класу, - відповіла вона спокійно.
- Значить, з тринадцяти років, - уточнила я.
- Виходить, так, - без бентеження підтвердила дівчина .- І повірте мені, не одна я така…
- Ну, а як же батьки до цього ставляться?
- А хіба їм обов’язково знати все, що роблять їх діти? – тепер уже вона запитала мене.
- Поки діти залишаються дітьми, батьки повинні відповідати за їх вчинки.
- Не знаю, - сказала вона задумливо та невпевнено. – Може, і повинні. Тільки я б все одно палила. Зараз всі палять. При чому тут батьки – молодь завжди більш сучасна».
3.Показ презентації, створеної дітьми «профілактика шкідливих звичок» (Додаток 2)
Запропонувати батькам в якості домашнього завдання з дітьми створити власну презентацію.
ПІДСУМКИ ЗБОРІВ.
Сьогодні ми з вами торкнулися важливої теми, що стосується і морального обличчя наших дітей і, насамперед їх здоровʼя.
А здоров я дітей – « крихка кришталева кулька », і тримають її три атланти:
 -спадковість,
-спосіб життя
 -середовище.
Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають вплив на своїх дітей навіть тоді, коли їх нема вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається особистість батька та матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє наших дітей були прекрасними. Любові й довіри, щирості та взаєморозуміння, успіхів та щастя вам та вашим дітям!


Консультативні листівки для батьків:
Як побудувати розмову з підлітком про шкоду куріння
·        з'ясувати, що йому відомо про вплив куріння на організм;
·        розпитати про плани на майбутнє відносно куріння: буде або не буде палити;
·        якщо буде, то: збирається курити все життя, з часом «кинути», «кинути» на період вагітності тощо;
·        розвінчати «міфи» про куріння (заспокоює нерви, знижує вагу, створює модний імідж тощо);
·        розповісти про «тиск» з боку однолітків, ЗМІ і розкрити його справжню причину;
·        пояснити необхідність протистояти «тиску» зі сторони, і не тільки відносно куріння;
·        спільно продумати і розіграти декілька варіантів «відмови»;
·        розповісти про погляди на куріння в сучасному суспільстві;
·        розповісти про можливі соціальні проблеми: влаштування на роботу, виїзд за кордон (антитютюнові закони), спілкування з людьми;
·        розповісти про можливі матеріальні проблеми, пов'язані з курінням;
·        розповісти про причини, з яких сам почав/ не почав курити;
·        розповісти про марні спроби «кинути», поділитися своїм/чужим досвідом;
·        продемонструвати негативні прояви у себе/других: наліт на зубах, уранішній кашель, пропалені речі, запах з рота тощо;
·        пояснити своє негативне ставлення до куріння.

Якщо дитина почала курити або вживати алкоголь, необхідно:
·        -розпитати дитину про причини, що спонукали її до цього;
·        -виразити свою стурбованість, заборонити куріння і вживання алкоголю;
·         -встановити контроль над витратою грошей.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу