ПЕРШИЙ УРОК
У 2017-2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Кругова Марія
Іванівна
Класний керівник 6 класу
Виноградненського
НВК
Конспект уроку:
Тема: Україна у Європі.
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про
Україну, її історію, державні та
народні символи.
Розвивати увагу, пам'ять, виразність читання.
Виховувати любов до рідної країни, почуття патріотизму.
Обладнання: ноутбук, презентаційний
матеріал, карта Європи, карта України, зображення прапора, гімну, герба, квіти, вислови про Батьківщину,
рідну мову.
І може, світ тому я полюбив,
що Україна є у цьому світі...
І. Вступне слово
учителя.
Оця земля, це небо, ці стежини,
Поля безкрайні, річенька в гаю,
Усе – моє, все зветься – Україна,
Її – всім серцем рідну я люблю!
Шумливий ліс, Дніпра зелені кручі,
Говерла, що знялась за небокрай…
Ці люди – роботящі і співучі,
Це все моє – це наш славетний край.
Земля, омита кров'ю, буде завше
Боротись за святе і за своє.
І Схід, і Захід – все це рідне, наше.
Усе її багатство – це твоє!(А. Ткаченко)
- Прогорнімо сторінки історії — від
найдавніших до новітніх часів. (перегляд відео Історія України на карті Європи
за останнє тисячоліття).
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були
в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити:
своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти
живеш, ліс і річка, степ і море.
Сьогодні на
уроці ми перегортаємо сторінки нашої історії. Подивимося, яке місце на карті
Європи посідає Україна – наша Батьківщина. Плідно працюючи, перетворімо ось цей
терновий вінок на барвистий віночок України – символ віри, надії і любові,
символ щирої дружби і гостинності українського народу.
За кожну
вірну відповідь ми будемо прикрашати
вінок квітами.
Метод «Мої асоціації».
Вчитель: - Діти, з чим у
вас асоціюється слово «Батьківщина»?
З якими поняттями, словами,
історичними фактами
асоціюють Україну в світі?
(вареники, борщ, козаки, Запорізька Січ,
Хортиця, Дніпро, Чорнобиль,
брати Клички, Тарас та Андрій
Шевченки тощо).
Україна –
держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними,
етнічним, культурним і духовним корінням. Вона - частина єдиного європейського
простору, що простягається від
Піренейського півострова до Уралу, від Скандинавії до Сицилії.
Суверенна
Україна увійшла в сім’ю європейських народів після здобуття незалежності в 1991
р.
Площа нашої
держави 603,7 тис км2, що становить 5,7% площі Європи. Загальна протяжність
кордонів 6 500 км .
Фізико-географічне
положення України є сприятливими для проживання і господарської діяльності
населення.
Україна
межує з Білоруссю, Росією, Молдовою, Румунією, Угорщиною, Словаччиною, Польщею.
Всі наші сусіди – держави з перехідною економікою, які або вже є членами
Європейського Союзу або ж прагнуть тісної співпраці з цією авторитетною
міжнародною організацією, що є гарантом стабільності та процвітання в Європі.
Географічне
положення України дуже вигідне. Через її територію проходять транспортні шляхи,
що з’єднують країни Азії, Західної та Центральної Європи. До них належать 10
міжнародних залізниць, автомобільні магістралі, магістральні трубопроводи.
Україна має 19 морських портів, діють паромні переправи (Іллічівськ – Варна,
Іллічівськ - Поті). Через Дунай здійснюється сполучення з багатьма країнами
континенту.
Метод «Чи знаєте
ви, що...»
Сучасна
Українська держава (як уже було сказано, площа — 603,7 тис. км2) за розмірами
території переважає всі європейські країни (усією територією розміщені в межах
Європи). Площа України становить 5,7 % території Європи. За чисельністю
населення (понад 46 млн осіб станом на січень 2009 р.) Україна поступається
лише чотирьом європейським державам: ФРН, Великій Британії, Італії та Франції.
Частка населення України в населенні Європи становить 6,4 %.
Серед 194 суверенних держав
світу станом на початок 2009 р. Україна за площею посідає 43 місце, тобто
займає 0,44 % території світу. За чисельністю населення наша держава станом на
січень 2009 року займала 27 позицію. Частка населення України в населенні світу
становила 0,7 %.
Вистраждавши, виборовши собі волю, Україна має
тепер свою державну мову, свої державні символи: герб, прапор, гімн які
уособлюють її історію.
Енергізатор. ( Вправа виконується сидячи. Діти виконують певні рухи).
Вчитель: Наша Україна багата
на ліси, пшеничні поля, чисту воду.
-
Якщо ви знаєте, що треба берегти
природу, економити чисту воду, - дайте
один одному руку.
-
Якщо ви вважаєте, що кожен повинен
любити і піклуватись про нашу Батьківщину – Україну, - сплесніть у долоні.
-
Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про
її чистоту, бережете українську
пісню, - сплетіть руки вгорі.
-
Якщо ви впевнені, що треба з повагою
ставитись до Герба, Прапора і Гімна, - встаньте.
(Пояснення
про поведінку під час звучання Гімну України).
.
Вчитель: В умовах
незалежності нашої держави мова, хоч і не без труднощів, поступово займає гідне
місце у суспільстві. У Декларації про державний суверенітет України
зазначається, що Україна забезпечує національно-культурне відродження
українського народу, його історичної свідомості і традицій Водночас право на національно-культурний
розвиток гарантується представникам усіх національностей, які проживають на
території нашої держави. (Перегляд соціального відеоролика «Країна починається
з тебе».
Вчитель: Ви - майбутнє України.
То ж своїми знаннями, працею, здобутками підносіть її культуру, своїми досягненнями славте її.
Будьте гідними своїх предків, любіть
рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте
себе і свою гідність, і шановані будете
іншими.
Ніхто не
зупинить історії хід –
Будує свій
дім Україна.
І стверджує
нині і захід і схід,
Що ми є
велика родина.
Проблемне питання: «Чи є нам, українцям, чим пишатися?» (вчитель пропонує переглянути відео Перегляд відеоролика телеканалу
ПЛЮСПЛЮС «Легендарні обереги – наші!».
Вчитель: — Отже, які обереги характеризують
українську націю?
— На вашу
думку, чому ляльку-мотанку виготовляють без голки і ножиць?
— Саме так.
Обмотуючи і обв'язуючи ляльку-мотанку кольоровими нитками і стрічками,
майстрині подумки бажали майбутньому власнику ляльки здоров'я, любові, добра.
Вважалося, що голка чи ножиці можуть пошкодити «ниточку здоров'я» чи «стрічечку
достатку» і саме тому ці інструменти ніколи не використовувались при
виготовленні ляльки-мотанки.
Виготовлення власного оберегу: (матеріали заздалегідь підготовлені).
Вчитель: — Ми сьогодні у класі теж створимо свій
оберіг – ляльку-мотанку, яка буде нашим символом.
).
Вчитель: - Ось наш тернистий вінок, завдяки вам, діти, перетворився на квітучий вінок, ще один
символ України. Символ краси, молодості, вічності і слави.
Ви —
майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками звеличуйте її
культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте
гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий
Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете
іншими.
( Волошка – символ святості,
чистоти, привітності
Соняшник –
символ достатку, працелюбності і миролюбства українців
. Ромашка –
символ душевної чистоти
Мак – симвіл
пам’яті ).
Додатки:
1.
Вислови про Україну.
v
Люблять
батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя.
Сенека
v Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не зможе.
Д. Байрон
v Кожному мила своя сторона.
Г. Сковорода
v Свою Україну любіть. Любіть її …. Во врем’я люте. В
останню тяжкую минуту за неї Господа моліть.
Т.Шевченко
v Народ мій є! народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить
мій народ!
В. Симоненко
v Вітчизна – ось і альфа, і омега!
Д. Павличко
v Хто батьківщині добре слугує – вельможних предків не
потребує.
Французьке прислів’я
v Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі,
ясні води – моя Україна.
В. Сосюра
v Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не
була.
П. Тичина
v
І дим
батьківщини солодкий.
Овдій
v
Шматок землі, ти
звешся Україною. Ти був до нас. Ти будеш після нас.
Коментарі
Дописати коментар