РОЗВАЖАЛЬНА ГРА «ЗОРЯНИЙ ЧАС»
З-5-ті класи
Ведучий 1: Вітаю, вас,
друзі, на біологічній грі «Зоряний час».
Ведучий 2:У нашій
школі починається тиждень біології. І хоча ви ще не вивчаєте цей предмет, але
всі знаєте і любите живу природу. А біологія - це наука про всі живі організми.
Ведучий 1: Чому лимон
кислий, а персик
солодкий? Чому птахи відлітають у теплі краї? Чому листя
жовтіє, а плоди опадають? Чому риба живе у воді, а птахи літають? Про все це і
ще багато про що ви дізнаєтеся, вивчаючи біологію в 6 - 11 класах.
Ведучий 2: Однак ви
вже маєте певні знання про рослини і тварини, які й допоможуть вам стати
учасниками нашої гри, а можливо, й перемоги.
Ведучий 1: Тож
успіхів вам! Починаємо.
У грі візьмуть участь 7 учнів.
Спочатку ми проведемо відбір гравців.
Ведучий 2: Для цього
пропонуємо вам загадки. Хто перший відгадає, той і стає учасником гри.
Ведучий 1.
1.
Хто двічі народжується і один раз помирає? (Птах: яйце або курча.)
2.
в'ється вірьовка на кінці головка. (Змія.)
3.
З рогами, а не бик, доять, а не корова, кору здирає, а кошиків не плете.
(Коза.)
4.
Плавала, купалася, сухою зосталася. (Качка, гуска.)
5.
Ці лісові мешканці - умілі будівельники, усією артіллю будують собі
житло. (Мурахи.)
6.
Яка тварина є найбільшою на Землі? (Кит.)
7.
У воді водиться, із хвостом родиться, а як підростає , то хвіст
відпадає. (Жаба.)
Резервні запитання
8.
Всі ми в шапочках-брилях заховались під кущі, а як вийдемо на шлях -
зразу будемо в борщі. (Гриби.)
9.
Який птах є найбільшим на Землі? (Страус.)
Ведучий 2: Отже,
відбірковий тур закінчився, і ми маємо 7 гравців. Давайте з ними познайомимося
ближче.
Ведучий 1: Наш
перший конкурс покаже наскільки добре ви знаєте тваринний світ. Вам
пропонується 7 різних тварин. Я зачитую характеристику тварин, а ви знаходите
відповідь і називаєте номер, піднімаючи картку з відповідною цифрою.
Ведучий 2: Той, хто дає правильну відповідь,
пересувається на крок вперед. Картка
піднімається один раз,
змінювати відповідь не дозволяється.
Отже, будьте уважні, починаємо
перший конкурс.
1.
Ці птахи великі, красиві, граційні. Вони стали персонажами багатьох
казок. В одних вони служать темним силам, а в інших допомагають позитивним
героям. Птахи мають надзвичайно щільний пір’яний покрив. (Лебеді.)
2.
А ці тварини є рекордсменами за швидкістю пересування. Вони здатні
бігати (хоч і недовго) із швидкістю 120км\год. Хижі тварини, (гепард.)
3.
Ці тварини вважаються найближчими родичами людини. Вони вміють сміятися,
гніватися і навіють хворіють на ті самі хвороби, що й людина. Мавпи.)
4.
Ці тварини великі і сильні, у висоту досягають 2м, дуже витривалі. їх
використовують у пустелі для перевезення вантажів на великі відстані.
(Верблюди.)
5.
Це привабливі, незвичайні птахи. Вони завжди живуть великими групами і є
близькими родичами лелек. Зустрічаються на узбережжі Південної Америки та на
далеких Галапагоських островах. (Фламінго.)
6.
У назві якої тварини, що є другом людини, наявне слово «абрикосовий»?
(Абрикосовий пудель.)
Ведучий 1: Другий
конкурс виявить ваші знання про рослинний світ. Ви почуєте характеристики
рослини, і підніматимете картки із цифрами, які відповідають номеру відповіді.
1.
Цю рослину називають лілією. Вона декоративна та прикрашає квітники
домашніх, і ботанічних садів. (Лілія.)
2.
Ці квіткові рослини найпершими з’являються з-під снігу навесні й першими
зацвітають. Підсніжники.)
3.
Ця рослина слугує прикрасою лісів і парків. її стебла мають незвичайне
забарвлення. Береза.)
4.
Ці квіткові рослини є одними з найпоширеніших у нашій місцевості.
Зацвітають вони в травні, виростають із цибулинок. На стеблі - по одній квітці.
(Тюльпани.)
5.
Ця рослина - мешканець пустель. Вона пристосовується до високих
температур завдяки широкому, м'ясистому, укритому соскоподібною речовиною
стеблу. А от листків ця рослина не має, бо замість них... Здогадайтеся самі.
(Кактус.)
6.
Квітки цих рослин - великі й красиві - зацвітають наприкінці літа. На
одному стеблі розміщуються в ряд кілька квіток і пуп'янків. (Гладіолус.)
Ведучий 2: За
результатами двох перших
конкурсів переможцями стали…….,
і саме вони продовжать подальшу боротьбу за перемогу.
Ведучий 1: Завдання нашого
третього конкурсу таке: за три хвилини вам необхідно якомога повніше описати
одну із запропонованих вам тварин (на вибір 4-5 фотокарток). Наприклад: білка -
невелика лісова тварина, має руде забарвлення, її хвіст пухнастий і красивий,
білка живе в дуплах і їсть горіхи. Під час оцінювання враховуватимуться повнота
і лаконічність вашого опису, правильність висловлених думок. Ви маєте три
хвилини.
Ведучий 2: А для глядачів проведемо інший конкурс. Ось десять
букв, користуючись якими, ви повинні скласти якомога довше слово. Букви не
можна повторювати в слові.
Букви: АОЕСКЛФНМВ.
Ведучий І: Переможцем
конкурсу для глядачів став ....
Ведучий 2: А тепер
послухаємо наших учасників і надамо слово журі.
Ведучий 1: Двоє учасників
вийшли у фінал. Проведемо останній конкурс.
Використавши букви запропонованого
вам слова, за хвилину складіть якомога більше слів.
Слово: ХРИЗАНТЕМА.
Ведучий 2: А для глядачів
пропонуємо загадки:
Дивний звірок, круглий, мов
клубок, голки стирчать - спробуй узять.
(їжак.)
Влітку любить він гуляти, а зимою
- в лігві спати. Як зачує він весну - прокидається від сну. (Ведмідь.)
Хто на собі хатку носить? (Равлик
черепаха.)
У якої тварини найдовша шия?
(Жирафа.)
Яка пташка найменша? (Колібрі.)
Ведучий 1: Тепер слухаємо
наших учасників. (Учні по черзі читають по одному слову.)
Ведучий 2: Надаємо слово
журі.
Ведучий 1: Отже, переможцем
нашої гри став
Привітаємо його! Кілька запитань
до переможця.
Чи сподобалась тобі гра?
Чи важко було перемогти?
Ведучий 2: Дякуємо за увагу!
До побачення!
Коментарі
Дописати коментар